UEI, Tribuna de l'Empresari - page 14

D
urant aquest any es va presentar un projecte de decret del reglament de turisme de Catalunya, que pretén regular els
allotjaments turístics a Catalunya i que simplifica i racionalitza la normativa turística a través d’un reglament únic de
turisme que agruparà totes les modalitats d’allotjaments turístics existents a Catalunya, incloses aquelles que fins ara
quedaven excloses de la regulació.
Des de Gremcar s’han realitzat unes al·legacions en el que es refereix a les àrees d’acollida d’autocaravanes:
Cerclem
GREMCAR
uei
Tribunade l’Empresari
14
Article 213-24:
Les àrees d’acollida d’autocaravanes són espais de terreny
degudament delimitats, oberts al públic per a l’ocupació
d’autocaravanes, caravanes i vehicles similars en trànsit, a
canvi de contraprestació econòmica i amb els requisits i les
característiques que estableix aquest Decret.
- Des de Gremcar creiem que és indiferent si el vehicle és en
trànsit o no.
Article 213-26:
1.
Les àrees d’acollida d’autocaravanes es poden instal·lar
on es poden instal·lar els establiments de càmping, en àrees
pròximes a les autopistes, autovies i carreteres quan així ho
permeti la normativa de carreteres, i en els nuclis urbans quan
la normativa municipal no ho prohibeixi.
- Si la normativa municipal ho pot prohibir, serà encara més
complicat el seu desplegament pel territori.
2.
El planejament urbanístic pot determinar la quantia i
distribució del nombre de parcel·les de les àrees d’acollida
d’autocaravanes, de manera que es minimitzi l’impacte que
provoca la seva implantació en relació amb l’espai que ocupen.
- Suprimir aquest punt, ja que pot fer que un número
excessivament petit de parcel·les faci inviable econòmicament
i per sempre la implantació d’aquest tipus d’equipaments en un
determinat municipi.
Article 213-27:
Reserva a autocaravanes
- En aquest punt s’exclou els vehicles anomenats campers, com
a suggerència posar: Reserva a autocaravanes i campers.
1.
Les àrees d’acollida d’autocaravanes en trànsit estan
reservades per a l’ús exclusiu d’aquests vehicles.
- Suprimir la paraula trànsit.
Article 213-28
Ocupació temporal
El temps màxim d’estada en les àrees d’acollida d’autocaravanes
en trànsit no pot ser superior a 48 hores, i no s’hi pot tornar a
realitzar una nova estada fins transcorregudes 24 hores d’ençà
la finalització de l’estada anterior.
-Nohi hauriad’haver unmàximd’estada, lesaltresfigures turístiques
no tenen aquest requisit i l’autocaravanista tampoc ho entendrà.
Article 213-30
3. Infraestructures i serveis mínims:
a)
Un punt net per cada 20 parcel·les o fracció per al tractament
de residus, el qual consistirà en una connexió a la xarxa
hídrica i un contenidor o pou de descàrrega autonetejables,
amb la finalitat que les persones usuàries puguin evacuar i
reaprovisionar els dipòsits d’aigües corresponents del vehicle.
- És totalment innecessari posar un punt net cada 20 parcel·les tenint
en compte que les autocaravanes necessiten utilitzar aquests serveis
un cop cada2-3dies i això també implicaque calmoltamés superfície,
ja que ningú vol dormir o menjar al costat d’aquests serveis.
d)
Una proporció de lavabos, dutxes, inodors i safarejos, en els
casos de no existir una explotació conjunta amb un càmping,
d’un per cada 15 parcel·les o fracció. Si existís l’explotació
conjunta esmentada, els lavabos, dutxes, inodors i safarejos
podran ser compartits amb el càmping sense augmentar les
ràtios previstes per al càmping. En tot cas, hauran de disposar
d’aigua calenta permanent i serveis de neteja.
- No té sentit posar tants lavabos, dutxes, inodors i safarejos, ja
que les autocaravanes ja porten aquests elements.
e)
Una potència de subministrament elèctric que no podrà ser
inferior a 6 amperes per parcel·la. Es posarà a disposició dels
usuaris almenys una escomesa elèctrica de baixa tensió per
cada 20 parcel·les o fracció.
- 6 Ampers és una energia desproporcionada, quant una
caravana consumeix com a molt 3-4 ampers.
1...,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,...36
Powered by FlippingBook